onsdag den 24. april 2013

Asiatisk dippesauce

Så er det vist første gang, jeg ikke har fået taget et billede af det, jeg blogger om. Men jeg tror det går trods alt.
Jeg sad og så fjernsyn og så Masterchef / Coca-cola reklamen på TV3 omkring nogle asiatiske spille-snacks (og lige et surt opstød - hvem spiser aftensmad/kæmpe snacks, mens de spiller Matador!?) Nå, men jeg så, de lavede nogle kødboller og tempura-grøntsager, som kunne dyppes i en soya-dip, og så tænkte jeg - det skal jeg prøve..

Ingredienser:
  • 1/2 spsk rapsolie
  • 2 spsk soya
  • 3 cm finthakket rød chili
  • 5 cm fintrevet ingefær
  • 1 tsk honning
  • saften fra 1/2 lime
  • 2 forårsløg - finthakket
  • peber 
Bland ingredienser sammen og lad det trække 30 minutter inden servering. Husk at smage det til - det skal smage stærkt af chili, friskt af forårsløg, salt af soya, surt af lime og med en snert af ingefær.

Vi bruger det dog ikke som dippesauce, men som en lille topping af marinade over alt, der minder om asien, fx boller i karry, wokretter, ko i karry selvfølgelig osv.

Prøv det - det løfter lige det asiatiske køkken maks!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar