onsdag den 20. marts 2013

En hurtig burger-anmeldelse

Jeg var i går tirsdag i det store København for at arbejde med eksamensprojekt med min kreative partner in crime Rune, og udover at vores kreative proces gik godt, var det Runes tur til at bestemme restaurant. Da vi tit snakker om burger faldt valget naturligvis på en burgerrestaurant. Det skal lige siges, at vi i sidste uge var forbi Bulls Burger her i Odense, så den lå lige til højrebenet at der stod burger på menuen.

Rune valgte Vesterbros Originale Burgerrestaurant og hvilket valg... jeg er meget tilfreds! Udvalget bestod af 9 forskellige burgere, 6 forskellige slags pommes og så klart topscoreren over alle... 6 forskellige slags dip og derudover all-you-can-have-on-your pommes hjemmelavet ketter. Rune anbefalede et par burgere, og jeg valgte "Den stærke" som udover hvad der nu er i en burger indeholdt stærk chili-relish, avokado og cheddarost. Dertil valgte vi de almindelige originale fritter og "kun" 3 slags dip: den med hvidløg, den med chili og den med lime.

Burgeren var bare god - kort beskrevet, men så helt korrekt! Fantastisk stegt bøf, utrolig lækker hjemmelavet chili-relish og ej at forglemme - den hjemmelavet ketchup! Super smag og bare mega-sejt.. det skal prøves engang! Jeg synes dog, de sparede lidt på avokadoen - men det er vist heller ikke sæson eller noget...?! Det bedste var le pommes - hold nu op.. mega-sprøde og med masser af salt, og så valget mellem 3 slags dip! Jamen dog... Favoritten var helt klart aiolien med tilpas mængde hvidløg, den med lime smagte ikke så meget af lime i min verden og den med chili var stærk som bare satan, så den levede op til navnet!

Men alt i alt en fantastisk burger og pommes og fedt med så meget snask at dyppe i... Det er bare i orden! Vesterbros Originale Burgerrestaurant får 6 ud af 6 burgere herfra - når jeg engang kommer til København - forhåbentlig inden længe, så vender jeg snuden forbi Istedgade og vb-burgers.dk.

Nå ja.. lige til sidst. Hvis Lærke står bag disken og smiler, så læg lige dine bytte- og lommeuldspenge i drikkepengeglasset. Det fortjener hun især og selvfølgelig også resten af crewet på Vesterbros Originale Burgerrestaurant!

Kan til sidst vist konkludere, at jeg ikke kan skrive en hurtig blog... øvelse gør mester!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar