torsdag den 1. august 2013

3 Kartoffelmadder

Det her er egentlig ikke en blog med noget nyt og epokegørende i maduniverset, men bare 3 kartoffelmadder, jeg fik lavet af gårsdagens rester. Som en lille ekstra bonus, har jeg selvfølgelig selv lavet rugbrødet også. Den opskrift på rugbrød kan du finde et andet sted på bloggen en dag.


Kartoffelmad nr. 1:
Det er meget simpelt - en helt klassisk med agurker, radiser og mayo. Husk salt og peber - det giver lige et ekstra pift.

Kartoffelmad nr. 2:
En lidt anderledes mad med pesto og syltede skalotteløg - den opskrift kan du også finde et andet sted her på bloggen.

Kartoffelmad nr. 3
Jeg synes bacon og pesto fungerer vildt godt sammen, så selvfølgelig skulle der også være en mad med den kombination.

Og nu sidder du sikkert og tænker, hvilken mad, der var bedst. Hmm, den er ikke helt nem, for både nr. 2 og 3 var virkelig gode på hver deres måde. Dog vinder nr. 3 lige lidt, fordi det salte fra baconen lige havde det ekstra touch af lækkerhed.

Jeg havde dog et stykke bacon til overs, som blev lagt på mad nr. 2, og så var der en klar vinder! Fedmen fra pestoen, det sur/søde fra løgene og det salte fra bacon spillede bare godt sammen. Så kombinerer bacon, pesto og syltede skalotteløg på kartoffelmadden og du har i min optik en vindermad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar